DE  NIEUWS KRANT VAN TWENTE  TRANSPORT  Truck Nieuws Off-road.

 De website zonder reclame 

 

TRUCK SITE FROM THE NETHERLANDS WITH LOTS OF NICE PICTURES INCLUDING SOME OLD DUTCH CLASSICS SIX WHEELERS & EIGHT WHEELERS TIPPERS OFF THE WORLD.

Deze website komt tot stand door: medewerking van div inzendingen en van vele bezoekers. . Ook komt het voor dat er een foto niet op website komt, door tijdgebrek,of door andere omstandigheden, ik doe dit alleen dus er wordt  soms wel is wat vergeten, komt dit voor meld het even per mail graag.    alvast bedankt.

Aan kennelijke druk of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. Heb je nieuws voor mij stuur het dan met de mail ook foto's  zijn welkom. Zijn er fouten gemaakt stuur dan ook even een mail naar de hier onder staande mail adres.

Openbare galerij van Twentetransport Albums       twentetransport foto album deze ff aanklikken       Ook div filmpjes staat op you tube .

                http://www.youtube.com/playlist?list

 Nieuws of foto's kun je  naar de volgend mail adres sturen.      twentetransport@hotmail.com  

ANWB.nl/Regio verkeerssituatie Oost Nederland.                                                               http://translate-Engels-www.twentetransport.nl 

   Twentetransport :   De website zonder reclame.


GINAF STOPT MET DE BOUW VAN  4X4,6X6,8X8,,8X6TSV,EN 10X8

Ginaf blijft zich wel bezig houden met de aanpassing van DAF trucks met asbijplaatsingen, wide-spread tandemstellen en hydraulisch aangedreven 'HydroAxle' voorassen.

 

De vraag naar volledig mechanisch aangedreven voertuigen bleef UIT, hiervoor ontwikkelde men als eerste een volledig nieuwe 8x8, bestaande uit Sisu assen, DAF/PACCAR cabine en motor en een ZF transmissie. Vanuit deze 8x8 heeft men nog een 8x6 ontwikkeld en gebouwd en zou er ook de 10x8 gebouwd gaan worden. Voertuigen die uitsluitend voor de Nederlandse bouwmarkt ontwikkeld worden! Nieuwe Euro 6 motoren en de ZF TraXon komen er aan, Echter doordat DAF met een nieuwe range Euro 6 motoren komt en ZF met een nieuwe transmissie (TraXon), moet men bij GINAF deze voertuigen deels opnieuw ontwikkelen, waardoor er zeer hoge kosten ontstaan en dat voor een markt waar maar relatief kleine aantallen verkocht worden. En deze aantallen blijven afnemen, door de inzet van grote rijplaten en de vaak grote transportafstanden zetten ondernemers vaker 10x4 kippers en trekker-opleggercombinaties in. Deze zijn aanzienlijk goedkoper in aanschaf, hebben een lager verbruik en ZIJN breder inzetbaar.

Ginaf blijft zich wel bezig houden met de aanpassing van DAF trucks met asbijplaatsingen, wide-spread tandemstellen en hydraulisch aangedreven 'HydroAxle' voorassen. Het programma daar van zal verder uitgebreid worden. Zo worden dubbele aangedreven voorassen mogelijk. Dat betekent dat er in de toekomst bijvoorbeeld een 10x10 mogelijk wordt. Dat wordt dan een voertuig met drie conventioneel aangedreven achterassen en twee hydraulisch aangedreven voorassen.

 

Van de 8x8 zijn er momenteel twee exemplaren afgeleverd, beide bij De Waard. Er is naar schatting nog een tiental orders voor dergelijke voertuigen. Die worden, als de klanten dat willen gewoon gebouwd maar daarna is het voorbij voor deze unieke kippers. 

 


‘Eerder dood door diesel’

In 2015 gingen zeker 38.000 mensen vroegtijdig dood door extra luchtvervuiling van dieselmotoren van personenauto’s, vrachtwagens en bussen. Die stoten in de praktijk namelijk veel meer stikstofoxiden uit dan ze volgens de specificaties van de fabrikanten doen. Dit aantal doden kan oplopen tot meer dan 180.000 in 2040, meldden onderzoekers van de International Council on Clean Transportation (ICCT) maandag in het wetenschappelijke tijdschrift Nature. De ICCT is een onafhankelijk instituut dat gevolgen van milieubeleid onderzoekt. Dat meldt het Nederlands Dagblad.

De onderzoekers hebben naar aanleiding van de recente onthullingen over ‘sjoemelsoftware’ in kaart gebracht hoeveel vervuilende stikstofoxiden dieselmotoren in voertuigen nu werkelijk produceren. Dat deed de ICCT in elf landen en regio’s: Australië, Brazilië, Canada, China, de Europese Unie, India, Japan, Mexico, Rusland, Zuid Korea en de Verenigde Staten. De uitstoot was op de weg doorgaans hoger dan onder testomstandigheden. Dat lag niet alleen aan de sjoemelsoftware, maar ook aan zaken als onderhoud, een veranderde afstelling van de motor of slijtage. In de onderzochte landen bleek het wagenpark 4,6 miljoen ton meer stikstofoxiden te verspreiden dan was verwacht op basis van de fabrieksgegevens.


AdBlue-fraude: 20.500 euro boete of twee jaar cel

Personen die zich schuldig maken aan het manipuleren van de AdBlue-systemen bij vrachtwagens of vrachtwagenchauffeurs die met gemanipuleerde AdBlue-systemen rondrijden kunnen een geldboete krijgen van maximaal 20.500 euro of een gevangenisstraf van maximaal 2 jaar. Dat schrijft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu in antwoord op Kamervragen. 20-05-2017

www.ttm.nl/nieuws/adblue-fraude-20-500-euro-boete-twee-jaar-cel


Duitsland wil winterband ook op stuuras

het verschil is groot tussen zomer en winter banden. de kleine foto aanklikken en je ziet het.

Vanaf 2020 is het in Duitsland verplicht om ook winterbanden op de stuuras van de vrachtauto te hebben. De Duitse Bundesrat heeft dat beslist.

Er was in Duitsland heel wat discussie over de tijdsspanne waarin de winterbandenplicht voor de stuuras moest gaan gelden. Diverse partijen, onder meer de SPD, wilden per direct een verplichting, maar voor dat voorstel was er geen meerderheid in de raad. Een onderzoek naar de gevolgen van de nieuwe regel is nog niet klaar. Mocht het onderzoek uitwijzen dat de gevolgen van invoering zeer positief zijn, dan kan alsnog besloten worden de regel in te laten gaan voor de datum van 1 juli 2020, zoals dat nu is gedaan. De Bundesrat heeft het voorstel om het profiel van winterbanden op minimaal 3 mm te zetten vooralsnog afgewezen.


ZDF-documentaire over AdBlue-fraude

Grote ophef in Duitsland, waar media melding maken van AdBlue-fraude.

Nederlandse media nemen het klakkeloos over, maar er is niks nieuws onder de zon. Zelfs in Nederland is dit gesjoemel al een paar jaar aan de gang

De documentaire die ZDF woensdagavond uitzond heet ‘Die Lüge von sauberen LKW’ en heeft als grimmige ondertitel ‘Abgas-Betrüger und ihre Dreckschleudern‘. In de documentaire wordt ingegaan op de manieren om met slimme software het gebruik van AdBlue te omzeilen. Een Roemeense transporteur zegt dat “de politie in Duitsland hier niet van op de hoogte is“.

De documentaire zien dan de link hier onder aanklikken.

https://youtu.be/ZAc4QJ4mqYM  

De Roemeen is duidelijk naïef, want de politie in Duitsland en ook in Nederland is allang op de hoogte van deze vorm van fraude. In 2015 berichtte TTM.nl al over gesjoemel met AdBlue. Er werd destijds door het ministerie van Infrastructuur en Milieu zelfs opdracht tot onderzoek aan TNO gegeven om er achter te komen op deze fraude eenvoudig op te sporen is bij controles. Navraag bij het ministerie levert momenteel nog geen antwoord op of die methode er in inmiddels is en wat de omvang van AdBlue-fraude momenteel in Nederland is. Ook de RAI Vereniging kan geen uitsluitsel geven over de omvang van de fraude in Nederland.

Dat die er is en tevens omvangrijk is werd in 2015 al vastgesteld. Een verbod op software of andere middelen om het gebruik van Adblue uit te schakelen ligt voor de hand maar is ook moeilijk. Naar verluidt wordt dergelijke software ook gebruikt om Euro 5 of Euro 6 trucks te exporteren naar landen waar AdBlue niet (genoeg) voorhanden is.

Een vreemde bewering die in de documentaire gedaan wordt is dat de Duitse overheid door de AdBlue-fraude vele miljoenen aan Maut-inkomsten zou mislopen. Het is ontegenzeggelijk waar dat een Euro 6 truck die geen AdBlue gebruikt veel vuiler is dan zou moeten, maar de transporteur moet nog steeds Maut betalen, zij het naar Euro 6 tarief. De Maut-staffel die uitgaat van het principe ‘de vervuiler betaalt‘ faalt nu echter jammerlijk, dat is wel waar.


De Hongaarse transportgigant  Waberer’s

 salarisverhoging van 15 procent

De Hongaarse transportgigant Waberer’s rapporteert drie goede kwartalen van 2016, met een omzet van ruim 424 miljoen euro, een stijging van 32 miljoen euro ten opzichte van 2015. Om het chauffeurstekort het hoofd te bieden is de chauffeurs onder meer een salarisverhoging van 15 procent gegeven.

Waberer’s zegt in de eerste negen maanden van 2016 succesvol de negatieve impact van de vluchtelingencrisis te hebben aangepakt, zich aangepast te hebben aan de eerste schokgolf van de Brexit en de nodige maatregelen te hebben genomen tegen marktrestricties in West-Europa. Desondanks werd er samen met de omzetgroei ook een winstgroei van 3,7 miljoen euro geboekt, bij een totale winst van 58,8 miljoen euro. Om het chauffeurstekort in Europa te bestrijden verhoogde Waberer’s de chauffeurssalarissen met 15 procent en breidde ook de secundaire arbeidsvoorwaarden uit om een aantrekkelijker werkgever te worden. Eind september was het aantal chauffeurs gestegen met 10 procent tot meer dan 4.800. In totaal werken er 6.500 mensen nu voor Waberer’s. Ook de vloot werd uitgebreid met circa 100 trekker-trailer combinaties. In totaal werd er door Waberer’s vloot tot en met september 411 miljoen kilometer afgelegd.  bron ttm


Nieuwe Volvo voor H&S       2016    De Volvo container  wagen  hij is er:

Theo kan de hele boel bedienen  op afstand en dat is wel zo fijn voor hem. perfect werkend vind hij het.


TLN waarschuwt: boete bij onjuist gebruik 1-minuut-regel

Sinds kort controleert Inspectie Leefomgeving en Transport (IL&T) of bestuurders tijdens de dagelijkse rust het voertuig verplaatst hebben. Dit doen ze op basis van de snelheidsgegevens per seconde geregistreerd door de tachograaf. De eerste boetes zijn al gesignaleerd. ​​​Eerste boetes een feit Het eerste voornemen tot boeteoplegging voor het verplaatsen van het voertuig tijdens de dagelijkse rust is een feit.

 De chauffeur in kwestie heeft tijdens de dagelijkse rust het voertuig zeven keer verplaatst om het voertuig verder te kunnen laden. 

De op de bestuurderskaart geregistreerde activiteit (rust) komt niet overeen met de werkelijk uitgevoerde activiteit (ander werk).

Dit leverde de werkgever en de werknemer een voornemen tot boeteoplegging op van respectievelijk 4.400 euro en 1.500 euro.

Wegschrijven activiteiten tachograaf Alle tachografen berekenen na een kalenderminuut welke activiteit over die kalenderminuut weggeschreven moet worden.

 Digitale tachografen van na 1 oktober 2011 berekenen de rijtijden op een andere manier dan digitale tachografen van vóór 1 oktober 2011.

Bron     www.tln.nl/actueel/nieuws/Paginas/Boete-onjuist-gebruik-1-minuut-regel


De FNV zet in cao seizoen 2017 in op meer echte banen, verminderen van werkdruk en herverdelen van werk door een Generatiepact. Daarnaast is een inkomensverbetering voor alle werkenden nodig. De looneis in cao-onderhandelingen wordt gesteld op 2,5 procent.

De FNV vindt dat de koopkracht omhoog moet en stelt een algemene looneis van 2,5 procent. In sectoren waar dat kan is een hogere looneis mogelijk. Mariëtte Patijn: “Werkenden moeten weer een eerlijk deel krijgen van wat er verdiend wordt in Nederland. We hebben een heldere looneis voor mensen in vaste dienst. Een echte, vaste baan krijgen levert voor mensen nog een veel grotere inkomensverbetering op. En de tarieven van zelfstandigen willen we flink omhoog hebben want die zijn in 7 jaar met gemiddeld 25 procent gedaald. Samen met onze leden gaan we de strijd aan voor een goede inkomensverbetering voor alle werkenden.” meer op ttm.nl


NIEUWE VOLVO VOOR  MAATHUIS/BRAAKHUIS  Sloopwerken BV Reutum

DEZE VOLVO met 4 ASSEN    CONTAINER WAGEN HEEFT 500PK  BESHIKT OVER HEFAS.  TOEGESTANE MAX MASSA 37000KG      LEEGGEW  19925     FOTO NIJWA HENGELO (OV)


VDL bouwt elektrische truck

Nederland krijgt er een nieuwe truckfabrikant bij: VDL. Het merk gaat met haar afdeling Enabling Transport Solutions (ETS) naar verwachting volgend jaar elektrische trucks op de markt brengen en maakt daarbij gebruik van onder meer chassis en cabines van DAF.

De VDL elektrische truck wordt een trekker op basis van een DAF CF (zie foto onder), goed voor een totaalgewicht (inclusief oplegger) van 37 ton. VDL heeft bewust eerst gekozen voor een trekker-oplegger combinatie. “Onze kennis wat betreft de elektrische aandrijflijn gaat om bussen van circa 33 ton. Het concept van een trekker met oplegger paste beter bij die aandrijflijn dan om te beginnen met een bakwagen”, vertelt Menno Kleingeld, directeur VDL ETS. De trekker-oplegger combinatie gaat volgend jaar ingezet worden voor supermarktdistributie. Het is nog niet bekend wie er dan mee gaat rijden. “Er zijn wel gesprekken met mogelijke partners geweest, maar er is nog niets definitief”, aldus Kleingeld.

De actieradius van de VDL trekker moet 100 tot 120 km bedragen. VDL ETS levert de aandrijflijn, met elektromotor en batterijen. Voor de benodigde batterijen wil het concern een eigen assemblagelijn opzetten. Het chassis en de cabine wordt ingekocht bij DAF. Het project is een eigen project van VDL, aldus Kleingeld. “Het initiatief ligt bij ons, wij betrekken onderdelen van DAF. We hebben zonder meer gesproken met DAF, maar zij zijn vooralsnog geen partner in dit project.” De truck wordt dan ook onder eigen naam op de markt gebracht. Een veelgehoord argument bij de inzet van een elektrische truck is dat een elektrische aandrijflijn met batterijen een fors meergewicht zou opleveren, dat ten koste zou gaan van het laadvermogen van het voertuig. Dat gaat volgens Kleingeld bij de elektrische VDL zeker niet gebeuren. “Bij het samenstellen van een elektrische truck kunnen heel veel delen uit de normale diesel aandrijflijn vervallen. Denk aan de motor en alle vloeistofgerelateerde componenten. Maar ook de dieseltanks zijn natuurlijk niet meer nodig. In onze configuratie weegt de elektrische aandrijflijn met batterijen ongeveer hetzelfde als de traditionele aandrijflijn. Een reductie van het laadvermogen is dus niet aan de orde”, aldus Kleingeld.

bron ttm.nl


Elektrische truck       truckmerk Nikola

Het klinkt ongelooflijk: nog bijna niemand heeft van het truckmerk Nikola gehoord. Toch heeft de Nikola Motor Company uit Salt Lake City bekend gemaakt al voor 2,3 miljard dollars aan orders te hebben ontvangen voor een nieuwe elektrische truck.

Onwaarschijnlijk? Vergeet niet dat Tesla ook zo is begonnen: met een aantal ideeën en een businessplan, waarna het geld binnenstroomde en de fabriek daadwerkelijk van start kon gaan. Zo heeft de Nikola Motor Company de plannen gepresenteerd voor een nieuwe truck, de Nikola One, die sneller en efficiënter zou zijn dan elke bestaande truck. Het is een hybride truck die deels op elektriciteit en deels op aardgas rijdt.  De Nikola One wordt aangedreven door zes elektromotoren (op elk wiel één) van het type 800V AC Motors, die samen 2.000 pk leveren en de truck twee keer zo snel zouden laten accelereren als een gewone dieselmotor. Voor de elektriciteit zorgt een turbinemotor die door aardgas (CNG) wordt aangedreven. De tank voor CNG is groot genoeg voor een actieradius van 1.200 mijl. Ook de cabine is compleet nieuw: hij biedt veel meer binnenruimte dan een gebruikelijke truck en heeft een volledig panoramische voorruit waardoor er geen dodehoeken meer zouden zijn. De fabriek claimt dat er al 7.000 orders voor de nieuwe truck binnen zijn. De nieuwe truck zou al in een vergevorderd stadium van ontwikkeling zijn en op 2 december van dit jaar gepresenteerd gaan worden.  


Geen Code 95? 800 euro boete!

Op 10 september moeten chauffeurs Code95 op hun rijbewijs hebben staan. EVO vangt signalen op waaruit blijkt dat bedrijven zich niet realiseren wat de gevolgen zijn als chauffeurs geen Code 95 op het rijbewijs hebben laten bijschrijven. Die gevolgen zijn niet mals. Een boete van 800 euro krijgt de chauffeur sowieso, maar er is nog meer narigheid.

Doorrijden zonder code 95 is geen optie. De boete is minstens 800 euro indien bij inspectie blijkt dat men de Code 95 niet op het rijbewijs heeft staan. Daarnaast mag de chauffeur meteen uitstappen en niet verder rijden. Chauffeurs en bedrijven zijn ook onverzekerd indien men gaat rijden zonder de code 95 op het rijbewijs. Bij ongevallen zal men zelf de schade moeten vergoeden”, waarschuwt Patricia de Wilde, beleidsadviseur bij EVO.


Nieuwe Volvo en M.A.N  voor H&S Transportmij    Oldenzaal

Met deze M.A.N met 480 pk en euro 6 motor zijn we weer bij de tijd .en kunnen we jaren vooruit.  foto Frank Hazewinkel

Nieuwe Volvo en M.A.N    2016 Mei     De Volvo staat  nog bij de dealer voor opbouw

Hazewinkel & Slebos bv       H&STransportmij           kippertransport en grondverzet


Familiebedrijf Kamphuis uit Epse heeft onlangs twee veelzijdige MAN trucks in gebruik genomen. Hiermee is het merk terug van weggeweest.

MAN heeft een sterke reputatie in de bouw. De specificatie van de 10x4 past precies bij ons. Veel laadvermogen en niet te ingewikkeld. Toen we keken naar hoe het onderhoud bij MAN is geregeld, hebben we er ook onderhoudscontracten bij genomen. Nu rijden de nieuwe trucks al enige tijd en kan ik niet anders dan tevreden zijn over de prestaties. De chauffeurs zijn ook goed te spreken. Een van hen is lang van stuk. Beiden zijn tevreden met de grote cabine, de fijne stoelen en met het feit dat de nieuwe generatie MAN’s ook stille trucks zijn."

 Ook de 10x4 kipper doet meer dan alleen asfaltwerk. Deze is net als de 6x2 trekker goedgekeurd voor het afvoeren van vervuilde grond en slib. Daardoor het bedrijf met deze kipper alle voorkomende werkzaamheden in de wegenbouw volgens de voorschriften uitvoeren. Net als alle andere trucks bij Kamphuis, is ook de nieuwe 10x4 uitgerust met een on-board weegsysteem. 


BAS Mining Trucks

wereldpremière van onze Volvo FH16 12x6 kipper.

75 ton laadvermogen | 37,5m³ waterinhoud

BAS Mining Trucks komt naar de BAUMA 2016 in München met een hele stoere primeur. Samen met Terberg bouwde BAS namelijk een Volvo FH16 12x6 mining truck. De mastodont wordt voorzien van hydraulische vering en besturing op twee van de achterassen. Van de vier achterassen die je ziet zijn de eerste drie aangedreven. De voorste van dat stel is afkomstig van Sisu, verder worden er uitsluitend originele Volvo assen toegepast. De FH16 in mining uitvoering kan met zijn 37,5 tons kipperopbouw vrachten van rond de 75 ton vervoeren. Dat schiet lekker op maar dat sluit ook meteen een kenteken voor de openbare weg uit. Opvallend is dat de Volvo voorzien is van de FH slaapcabine.


Tatra wil banden met DAF-dealer aanhalen

De Tsjechische truckfabrikant Tatra wil zich beter profileren in Europa. Dat gaat gebeuren door nauwere banden aan te knopen met DAF-dealers. Het aantal van 12 verkoop- en servicevestigingen in Europa, waarvan ook twee in Nederland, wordt dit jaar uitgebreid naar 30. Dat zegt commissaris Ron Bonsen in het Financieel Dagblad.

Bonsen, tot vorig jaar directeur marketing & sales bij DAF Trucks, is commissaris bij Tatra. Hij vindt de samenwerking tussen DAF en Tatra ‘a match made in heaven’. Een heel belangrijke stap voor Tatra is het opnieuw aanhalen van de banden met het dealernetwerk van DAF. “Daar is helaas wel wat overtuigingskracht voor nodig omdat de dealers in het verleden geen goede ervaringen hebben gehad met Tatra. Maar op zich is het wel een droomhuwelijk. Tatra verkoopt namelijk alleen off-road trucks, vaak met een DAF-motor, terwijl het specialisme van DAF juist is uitstekende wagens voor op de weg.” Bonsen denkt dat het mogelijk moet zijn voor Tatra de productie binnen vijf jaar ruimschoots te verdubbelen tot 2500 vrachtwagens per jaar. Als dat lukt, hoort Tatra er in de niche van de zware trucks weer echt bij en kan het zijn roemruchte verleden weer eer aandoen.   bron FD


Paccar  DAF Trucks

 Daf heeft een prima 2015 achter de rug. Er werd wederom een recordomzet geboekt, dit keer van 17,5 miljard euro, de winst bedroeg 1,47 miljard euro. In Europa steeg het marktaandeel van DAF naar 14,6 procent.

De omzet voor de recordboeken kwam nog iets in gevaar door een dalende omzet in het vierde kwartaal. Dat kwam door terugvallende verkopen in Noord-Amerika, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de verkoopcijfers in Europa.

“De afzet van DAF in Europa in het segment boven 16 ton bedroeg 269.000 eenheden in 2015 en het marktaandeel steeg van 13,8 procent naar 14,6 procent”, aldus Harrie Schippers, president van DAF Trucks. Schippers verwacht dat DAF in 2016 in hetzelfde segment een afzet van 260,000 tot 290.000 voertuigen kan behalen.


Afgeleverd door Göritzlehner Onze nieuwe MAN TGS 42.480 8x4 BB / Door Wierda voertuig techniek BV WHITE SPREAD gemaakt met 30 tons kabelinstallatie door HtsNch / container is gemaakt door Vossebelt Containers

laadverm 28150kg -  leeggew13850kg -  totaal 42000kg


Veldhuizen Wagenbouw

MECHANISCH GEVEERDE WIDE SPREAD MERCEDES AROCS

Veldhuizen Wagenbouw levert de Arocs als 6x6. 8x4, 8x8 en als 10x8 met het mechanische wide-spread systeem. Het veersysteem wordt voor deze toepassing aangepast en aangevuld met een stangen-stuursysteem. Daarbij wordt alleen een extra hulpcilinder aangebracht op de laatste as, verder werkt alles puur mechanisch. Veldhuizen claimt dan ook bijzonder lage onderhoudskosten, onder andere door toepassing van silent blocks.  

De Mercedes met 8x8 Wide Spread is zeer licht ontworpen, zodat er een netto laadvermogen van 30.000 kg overblijft .

     

Voor het veersysteem worden de bestaande bladveren op een schommelbok gemonteerd. De achterste as wordt aan de bovenzijde met reactiestangen gemonteerd aan de schommelbok en aan de voorzijde gekoppeld aan een stuurvlinder. Deze reactiestangen zijn net als de stuurvlinder uitgevoerd met onderhoudsarme silent blocks. De Mercedes met 8x8 Wide Spread is zeer licht ontworpen, zodat er een netto laadvermogen van 30.000 kg overblijft. Voor een nog hoger laadvermogen is er een uitvoering met een 7,5 ton tussenbouw as. De tussenbouw as is uitgevoerd met luchtveren en een lastregelaar op de voorste assen, zodat de as automatisch zakt. Voor betere tractie in het terrein is deze as 25 cm te heffen met een maximum snelheid van 30 km/h. Deze uitvoering heeft een laadvermogen tot 35.000 kg.


Nieuwe Ginaf 8x8 voor Nederlandse wegenbouw op de bedrijfsauto RAI 2015

Veertig jaar nadat Ginaf als eerste een 8x8 in West-Europa introduceerde, presenteert de fabrikant naar eigen zeggen nu de beste 8x8-truck ooit. Deze X6 4446 TS is te zien op de BedrijfsautoRAI 2015, die vanaf 20 tot en met 24 oktober 2015 plaatsvindt. De X6 is het eerste model in een compleet vernieuwde generatie modulair gebouwde Ginaf-bouwtrucks.

Sinds de introductie van de eerste Ginaf KSF16 8x8 zijn er veel dingen veranderd. Zo is het wettelijk GVW gestegen van 27 ton naar maar liefst 46 ton en groeide de technische maximum aslast naar 60 ton. Grote innovaties van de afgelopen veertig jaar zijn het HPVS (Hydro Pneumatisch Veer Systeem) dat werd geïntroduceerd in 1986, het EVS (Elektronisch Voertuig Stuursysteem) dat in 1991 kwam en de Tridem voor optimale aslast-uitnutting. De nieuwe X6 is voorzien van al deze innovaties in combinatie met de schoonste dieseltechnologie, Euro 6. De nieuwe X6-serie van Ginaf kent een modulaire opzet, waarvan deze 8x8 de eerste is. De overige asconfiguraties zullen vanuit deze opzet worden ontwikkeld, al dan niet met voorwielaandrijving. Zo ontstaat een serie die zich uitstrekt van 4x4 tot 10x8 (met voorwielaandrijving) en van 6x4 tot 10x6 (zonder voorwielaandrijving). Het reduceren van het eigengewicht zonder concessies te doen aan de sterkte van het chassis is bij de ontwikkeling van deze truck één van de speerpunten geweest. Daarbij is als uitgangspunt genomen het chassisgewicht inclusief opbouwershulpraam. Vanuit deze gedachte is een hoofdchassis ontwikkeld waarbij de sterkte die noodzakelijk is voor het plaatsen van een opbouw zoveel mogelijk is opgenomen in het hoofdchassis. Door dit nieuwe, sterke chassisontwerp is het in veel gevallen mogelijk om de opbouw te monteren zonder een hulpraam. De nieuwe X6-serie is uitgerust met de nieuwe DAF CF-offroadcabine en de DAF/Paccar MX13-Euro 6-motor. Deze krachtbron heeft een vermogen van 301, 338 of 375 kW (410, 460 of 510 pk) en is gekoppeld aan een ZF AS-Tronic-zestienversnellingsbak met speciale door Ginaf ontwikkelde offroad-software (Dual Mode) of een handgeschakelde zestienversnellingsbak.


Nieuw trucks  voor H&S   Oldenzaal.

M.A.N 6x6  met Hiab kraan

 

 Volvo 8x4 voor H&S Oldenzaal. Vooral uw kipper transport zoals asfalt zand en diep-ladertransport  ----------- Volvo NIJWA Oldenzaal.


10×4 Euro 6 GINAF voor Otte Lisse

Met het oog op de toenemende milieueisen heeft gespecialiseerd vervoerder Otte uit Lisse gekozen voor de aanschaf van een GINAF X6 5250 CSE. Truckland Noord-Holland verzorgde de levering van deze 10×4 met een op het werk aangepaste AS-tronic versnellingsbak en Ruizeveld achteroverkipper met kleppen.

Uitgangspunt voor deze nieuwe truck vormt een DAF CF 460 FAD 8×4 bakwagen met wide-spread voorbereiding, voorzien van een Euro 6 MX13 motor met 340 kW (462 pk) motor, een AS-Tronic met on/off-road pakket en een dagcabine met overdrukinstallatie. GINAF voegde hier HPVS, EVS en een gestuurde achteras aan toe, evenals een 7,5 tons hefbare en luchtgeveerde 152N voorloopas. Daarmee komt het GVW op 50 ton. Door de toepassing van HPVS beschikt deze kipper over automatische dwarsstabilisatie, waterpas dwarsregeling en een voertuiggewicht indicator. Passend bij het geheel is een roestvrijstalen tank aan de rechterzijde gemonteerd. De gemonteerde kipper komt van Piet Ruizeveld uit ’s Gravendeel. De trouwe Otte-leverancier voorzag de bodem van een kunststoflaag waardoor lading als vette klei, makkelijker lost.


Tata Daewoo krijgt FPT Euro 6 motoren

De Zuid-Koreaanse bedrijfsautofabrikant Tata Daewoo Commercial Vehicle Co. Ltd heeft een overeenkomst gesloten met FPT Industrial, een van de grootste dieselmotorfabrikanten ter wereld. FPT gaat Euro 6 dieselmotoren leveren aan het complete gamma trucks van Tata Daewoo.

Het gaat om NEF (6,7 liter) en Cursor (9, 11 en 13 liter) motoren, alle voorzien van het HI-eSCR systeem, waarmee Euro 6 wordt behaald met enkel SCR. De motoren van FPT Industrial, die we in Europa kennen van montage in Iveco, zijn allemaal voorzien van commonrail injectie en voorzieningen die de Koreanen als muziek in de oren moeten klinken. Wat de plannen van Tata Daewoo met de Euro 6 motoren zijn is niet bekend. Of er een Europese marktentree in zit is op dit moment niet bekend.

Ook in 8x4 ziet de truck er goed uit.


Werkgevers bieden 2 procent loonsverhoging

De werkgevers in de transportsector hebben woensdag een nieuwe 2-jarige cao voorgesteld met loonsverhogingen van 2 procent per 1 januari 2015 en per 1 januari 2016. Dat is een gebaar naar de vakbonden, die een 1-jarige cao met 3 procent loonsverhoging eisen. “Het is eerste begin en we hebben een vervolgafspraak gemaakt’”, aldus FNV-onderhandelaar Egon Groen. CNV is minder positief.

Op basis van de door TLN gedane voorstellen zal de beloning van de eerste 40 uur per week voor chauffeurs in een evenwichtig pakket aan maatregelen in de komende jaren met 6,3 tot 9 procent stijgen. Volgens TLN worden met de voorstellen belangrijke stappen gezet in de modernisering van de arbeidsvoorwaarden in de sector. “Dat is op zich al winst, na maandenlang actievoeren”, zegt CNV-onderhandelaar Tjitze van Rijssel. “Kennelijk zien de werkgevers in dat er iets moet gebeuren. Er lag een loonbod van nul procent. Daar kunnen we natuurlijk niet mee aankomen bij de chauffeurs. De werkgevers presenteerden enthousiast een heel pakket voor een driejarige cao, met verschillende vernieuwingen. Ze halen vooral de krenten uit de pap, het gaat vooral om zaken die de werkgevers goed uitkomen. Er staat bijvoorbeeld niets in over aanvulling van het derde jaar WW. Al met al is het nog geen aantrekkelijk pakket, wij zien dit echt als een eerste bod. Wij gaan graag het gesprek aan over vernieuwing van de cao, dat is ook hard nodig, maar dan moet het wel van twee kanten komen.” Ook de loonsverhoging die TLN biedt, is teleurstellend, vindt Van Rijssel. “Een loonsverhoging van 2 procent in 2015 en 2016 klinkt erg mooi. Maar de loonsverhoging voor het jaar 2014 heb ik in het hele voorstel niet kunnen vinden. Die is er ook niet. De werkgevers slaan dit jaar kennelijk voor het gemak maar even over. Ze willen pas in 2015 een loonsverhoging geven.”

Lees verder →    bron ttm.nl


GINAF X6 5250 CTSE   GINAF Trucks Nederland BV

GINAF X6 4243CS welke geleverd gaat worden aan Westdijk Transport in Alphen a/d Rijn.

Deze GINAF truck wordt gebouwd op componenten van DAF met de laatste versie van het hydraulisch veer- en stuursysteem ETS/DTS genaamd. De ultra korte 8X4 wendbare asfaltkieper met een totale lengte van 8 M, van bumper tot hart trekpen, en een GVW van 43 Ton is zeer geschikt voor dieplader transporten. Naast deze 8x4 heeft Westdijk nog diverse GINAF trucks in bestelling waaronder de 3 keer GINAF X6 5250 CTSE welke op dit moment door GINAF worden gebouwd.
Met de nieuwe X6-serie is GINAF volledig voor bereid voor de nieuwe RDW eisen met betrekking tot de as last verdeling welke ingaat op 1 december 2014,


BIGtruck online magazine.  Een aanrader. kijk zelf maar

BIGtruck online magazine Je kan hem niet bestellen, maar online lezen wel op BIGtruck.nl, BIGtruck.eu of BIGtruck.be. En het is geheel gratis en multimedia.

http://www.bigtruck.nl/


Nieuwe Scania?

Wat insiders al langer weten, wordt nu bevestigd door Scania zelf: het is bezig met een nieuwe serie trucks.  Scania gaf een interessante conceptschets vrij.


Zoals bij alle concepttrucks is het ook bij deze Scania verre van zeker of de ‘Scania V8’ er in de toekomst ook echt zo komt uit te zien, maar interessant is de schets zeker. Zo lijkt het, al is dat vanaf de voorkant niet optimaal te zien, dat Scania vooruitloopt op de nieuwe cabinematen die zijn voorgesteld door de Europese Commissie. De cabine is erg gestroomlijnd en de details wijzen er sterk op dat Scania met de nieuwe R-serie (?) een nieuw eigen gezicht wil scheppen. Vooruitstrevend wil men in Sodertälje ook zijn: de spiegels zijn vervangen door camera’s.
Meer dan de schets heeft Scania niet vrijgegeven. Het is de algemene verwachting dat nieuwe trucks van Scania op zijn vroegst in 2015 worden geïntroduceerd


De nieuwe Daf 8x4 CF en LF voor in de wegenbouw

Speciaal voor toepassingen binnen het bouwtransport waarbij regelmatig ‘off road’ gereden wordt, introduceert DAF de nieuwe CF Euro 6 Construction. Die onderscheidt zich door een grote oploophoek en hoge bodemvrijheid voor een goede terreinvaardigheid en door tal van slimme details voor maximale inzetbaarheid, lage operationele kosten en een toonaangevend gebruiksgemak. De CF Construction heeft een stoere uitstraling met stijlelementen die ook de nieuwe LF Construction een eigen gezicht geven.

De nieuwe DAF CF Construction wordt geleverd als drie-assige 6x4 bakwagen met 8 of 9 tons vooras en 19, 21 of 26 tons tandem, waardoor het voertuig zich uitstekend leent voor toepassing in het bouwsegment en de houtindustrie. Als drie-assige 6x4 trekker is de CF Construction bij uitstek geschikt voor inzet binnen het speciaal transport of voor het vervoer van bomen of heipalen.

De LF Construction is leverbaar met de 6,7 liter PACCAR PX-7-motor met vermogens van 164 kW (220 pk) tot 231 kW (310 pk). Uiteraard profiteert ook de nieuwe LF Construction van de vele unieke kwaliteiten waardoor de LF zo hoog staat aangeschreven. De DAF LF heeft de kleinste draaicirkel in zijn klasse voor een maximale wendbaarheid en een laag eigen gewicht voor een hoog laadvermogen.


BASBEN-PORTUGAL - NEW PRODUCT

foto's zijn ingestuurd door Basben -- BPW Assen 12 ton max gewicht 60 ton

BPW AXLES OF 12 TONS. Maximum permissible weight - 60 TONS. AXES removable. HYDRAULIC SYSTEM WITH THE DRIVE SHAFT FOR LOADING AND UNLOADING. WITH WINCH HYDRAULIC HAULING CAPACITY OF 35 TONS

www.basben.com

meer foto's  op de de hier onderstaande link kiptrailers enz

https://picasaweb.google.com


Nieuwe MAZ constructietruck

Vanuit Rusland komt het nieuws dat de kleine truckfabrikant MAZ-MAN een nieuwe 6x6 kipper heeft geproduceerd.

MAZ-MAN is gevestigd in het Wit-Russische Minsk. In 1998 werd een joint-venture met MAN gestart, met als inzet trucks met F2000 cabines en motoren. De joint-venture is allang ter ziele, maar MAZ maakt nog steeds trucks met MAN motoren en andere componenten van de Duitse fabrikant. De cabine wordt nu gemaakt door MAZ zelf.
Nieuw is een zware 6x6 kipper voor oliewinning in Siberië. De auto is uitgerust met een opbouw van 16m3 volume. De truck heeft een laadvermogen en van 26 ton en een GVW van 41 ton. De motor is van MAN, de 420 pk sterke D20 Euro 3 motor. In Rusland mag offroad nog altijd met Euro 3 worden gereden. Aan de motor is een ZF 16 versnellingsbak bevestigd. De truck is zoals gezegd bestemd voor Siberië en daarom uitgerust voor arctische omstandigheden.
Bron: Fedor Lapshin, Autoreview.ru


Meer dan 90 video filmpjes staan op you tube  groot en klein link staat hier onder.

 http://www.youtube.com/playlist?list .


Hyundai lanceert zware vrachtwagen voor wereldmarkt

Vooralsnog staan er twee motoren op het programma 10 l cilinderinhoud, 420 pk vermogen  520 pk sterke Powertech,

Hyundai werkt al lang aan een truck die zich moet kunnen meten met de Europese truckstandaard. Nu is er dan de Xcient, die volgens Hyundai een nieuwe maatstaf zet als het gaat om styling, brandstofverbruik en cabineruimte. "De Xcient is het resultaat van Hyundai's inspanningen op het gebied van technische innovatie en kwaliteit. Wij denken dat dit voertuig ons kan helpen om een belangrijke speler te worden op de wereldwijde truckmarkt." Hyundai heeft er drie jaar over gedaan om de Xcient te ontwikkelen en er is volgens de Zuid-Koreanen zo'n 120 miljoen euro geïnvesteerd in de Xcient.

 Hyundai heeft goed naar de concurrentie gekeken en daarna een eigen team van ontwerpers aan het werk gezet. Over de binnenkant van de cabine is in elk geval bekend gemaakt dat deze een vrije hoogte heeft van 1.895 mm, 300 mm meer dan de Trago. Ook is het bed verbreed van 65 tot 80 cm. De chauffeur kan over een totaal van 1.046 liter bergruimte beschikken, een stoel met verwarmde of gekoelde ventilatie en het Blue-Link telematicasysteem van Hyundai.


Twentetransport heeft weer div korte Flimpjes op you tube gezet hier onder delink

http://www.youtube.com/user/twentetransport/videos


Tatra met DAF componenten

Er komen dus nieuwe cabines op de Tatra's en nieuwe motoren. Wat blijft is het roemruchte centrale chassis. Tatra was een van de eerste truckfabrikanten die onafhankelijke wielophanging toepaste. Dat gebeurde met behulp van een centraal chassisframe. De constructie dateert al uit de jaren '60 (zie video hieronder). De terreinvaardigheid die de trucks dankzij deze constructie hadden is legendarisch en bewees zich meerdere keren in de Dakar rally. De Tatra's met DAF componenten kregen de naam Tatra Phoenix. Het bedrijf openende er zelfs een speciale website voor. De nieuwe off-road TATRA voertuigen komen er in 4x4, 6x6, 8x8, 10x10 en 12x12 versies en zullen ook worden verkocht door DAF dealers. DAF ziet ze als ‘een waardevolle aanvulling op DAF's programma van bouwvoertuigen'. Op dit moment verkopen veel DAF dealers meerassig aangedreven trucks van GINAF


Chinese MAN

Op de autobeurs Auto Shanghai lanceerden Sinotruk en MAN een nieuw gezamenlijk merk truck voor China en andere Aziatische markten

Het nieuwe merk truck heet Sitrak maar wordt op de thuismarkt  China op de markt gebracht onder de Chinese naam Shandeka. Als logo is gekozen voor drie gestileerde ginkgo-bladeren, in Azië symbool voor uithoudingsvermogen en levenskracht. De verkoop in China zal uitsluitend verlopen via Sinotruk, de exportmarkten worden bediend door de bestaande distributienetwerken van MAN en Sinotruk. Men verwacht tegen 2018 op jaarbasis in totaal 200.000 trucks te verkopen waarvan 160.000 op de Chinese markt. De Sinotruk bevat componenten en  technologie van MAN. MAN    heeft in2009 ruim 560 miljoen euro geïnvesteerd in Sinotruk en heeft een direct belang van 25% plus één aandeel in de Chinese producent. De samenwerking tussen MAN en de Heavy Duty Truck Corporation , het huidige Sinotruk, gaat terug tot 1983 voor de bouw en licentieverstrekking van Steyr-trucks.  


DAKAR  2009-2010- 2011/2012

Hoogte punten Dakar Rally


  Naar boven  Top

Het systeem met een lopende band wordt in de USA al jaren toegepast maar Do-Wa trailers introduceert dit systeem nu ook in ons land

Met dit concept wordt nu in Nederland een proef gedaan door Do-Wa trailers samen met Millenaar Transport.

OUDE MEER - Millenaar Transport uit Oude Meer is bezig met het testen van een nieuw concept voor asfaltvervoer, de Do-Wa ‘Asfalt Roller.’ Het systeem met een lopende band wordt in de USA al jaren toegepast maar Do-Wa trailers introduceert dit systeem nu ook in ons land. De oplegger volgens Amerikaans concept is overigens wel gewoon in Nederland gebouwd.


Do-Wa Asfalt roller
De Do-Wa Asfalt roller, zoals de oplegger genoemd wordt, is het resultaat van een samenwerking tussen opleggerbouwer Dries Doornwaard uit Oldebroek en Van Winkoop uit Ermelo. De voordelen van de lopende band ten opzichte van een kipper zijn legio volgens Doornwaard: “Doordat er niet meer gekiept hoeft te worden kan de oplegger zelf lichter geconstrueerd worden. Uiteraard is het geheel ook veel stabieler tijdens het lossen. Verder is de inzet van de Do-Wa oplegger ideaal als de hoogte beperkt is.’’

http://www.do-wa.nl/


Ritverslag waar gaat dat spul naar toe

Ritverslag door  Fons Boomkamp


BFK Trailers BV

BFK Trailers BV, bekend als Samro Nederland en importeur van Samro opleggers en aanhangwagens, heeft het importeurschap verworven van het Duitse Fliegl. Fliegl bouwt ondermeer kippers, containerchassis, LZV´s, diepladers, schuifvloer trailers, boxen, open uitvoeringen voor onder andere bouw mattentransport, wisselbak chassis, maatwerk specials zoals onder andere voor het transport van maaidorsers en (land)bouwmachines. Bovendien zijn alle as configuraties en besturingen leverbaar.  http://www.fliegl-baukom.de 
 
27-02-2010

Videos Fliegl


Volvo: ‘Truck in jaar 2020 als  ' treinwagon’

De truck is in 2020 geëvolueerd tot een slimme 'treinwagon', die reageert op handherkenning. Het leven van de vrachtwagenchauffeur zal er in de toekomst heel anders uitzien, vermoedt Volvo.

Volvo's truck van de toekomst bestaat nu alleen nog in de computer, maar Rikard Orell gaat er de komende jaren verder mee aan de slag: ,,We willen zo snel mogelijk een prototype op volledig formaat gaan bouwen meer hier over ff de link aanklikken  AD  Bron: AD

Transport in de toekomst   ( 8x8 en 6x6 kippers  Future trucks van volvo )


Toekomst van  Fuso  MITSUBISHI MOTORS 


75  Jaar  SISU  Trucks

Sisu is één van de truckmerken waar eigenlijk elk jaar wel iets te vieren valt. Formeel begint de historie van het merk in 1931, toen twee Finse carrosseriebouwers aan weerszijden van de straat Fleminginkatu in de Finse hoofdstad Helsinki besloten hun krachten te bundelen en Oy Suomen Autoteollisuus A/B, ofwel NV Finse Auto-industrie, op te richten, met steun van de staat. Maar alle begin is moeilijk  voor de serieproductie goed op gang kwam waren ze twee jaar verder. meer op :  www.atw.nl 75_jaar sisu_trucks  

Speciaal voor de Finse mijn Malmberget  ontwikkeld  deze Sisu Mammut truck

 Meer foto’s op deze site oud en nieuw    ( oude foto's van sisu )     video sisu truck    http://nl.youtube.com/Video sisu truck in de bos bouw


                           http://cafe.daum.net/chulera           ASIAN TRUCKS   merken zoals  Daewoo Foton-faw enz   (Het is wel even zoeken.) 


Ritverslag door Fons Boomkamp Chauffeur bij de Sita Hengelo (ov)  (kostbaar Nat vrachtje) 

Ritverslag door Fons Boomkamp


Meer kiptrailers staan op de openbare fotogalerij van Twentetransport hier naast even aanklikken      Diavoorstelling  


Model bouwer Herman Seiger is er maar druk mee.

Dagelijks werkt  Herman bij de de firma Reef te Oldenzaal als Chef monteur in de avond uren in zijn eigen garage en zolderkamer, Hier onder een van zijn projecten en wel Nooteboom dieplader. schaal 1:50 

Deze Daf 8x4 werd ook gemaakt door Herman  december 2008

Div bouw projecten waaronder een Volvo 4x2 cont wagen voor H&S Oldenzaal (Foto's Twentetransport) hier onder twee foto's van de volvo kiptrailer H&S 

meer modellen even de link aanklikken     twentetransport-ModelBouw-slideshow


Afscheid van Scania's T-model

Scania stopt in oktober 2005 met een designconcept dat al een eeuw oud is. Nu de verkoop van het T-model de afgelopen 10 jaar steeds verder is afgenomen, is de verdere ontwikkeling en productie van dit model niet langer verantwoord. De productie wordt gefaseerd afgebouwd.

"De trend op alle markten is duidelijk in het voordeel van de frontstuurmodellen. Door de regelgeving voor de voertuiglengte en de productiviteiteisen op de markt waar hevige concurrentie woedt, is er in de meeste delen van de wereld geen markt meer voor torpedomodellen. Scania heeft haar nieuwe vrachtautoserie inmiddels uitgebreid met een aantal meer robuuste opties. Hierdoor biedt zij nu frontstuurmodellen die alle soorten transporttaken minstens even efficiënt kunnen uitvoeren als hun tegenhangers met torpedocabine," vertelt Gunnar Rustad, die als Group Vice President verantwoordelijk is voor Scania’s wereldwijde verkoop en service.

"Het feit dat Scania in 2004 wereldwijd minder dan 1.000 T-modellen verkocht, heeft de doorslag gegeven. Het volume is de afgelopen 10 jaar in Europa gehalveerd en in Latijns-Amerika met 90% gedaald. In oktober van dit jaar stopt Scania met de productie van het T-model, na een gefaseerde afbouw," aldus Gunnar Rustad tot besluit.

  

Laatste Scania Torpedo trekker in Nederland voor Transportbedrijf Gebr. van Staalduinen

Onlangs heeft Scania de sleutels van de laatste Scania trekker ‘met neus’, die geproduceerd is voor de Nederlandse markt, overhandigd aan de heer J. van Staalduinen, directeur van Transportbedrijf Gebr. Van Staalduinen B.V. Het gaat om de Scania T 500 LA4x2MNA VLG. Deze trekker, voorzien van de befaamde 500 pk (368 kW) sterke V8 16-liter motor, is onder meer uitgerust met de unieke Torpedo cabine, VLG uitrustingspakket, Scania Opticruise en de 4-balgs luchtgeveerde achteras.

 

   leuk (nieuws)

 

Je gaat eens een keer mee in een vrachtauto .gebeurt je dit. de chauffeur vraagt om mee te rijden, naar de schaftkeet om daar een bakje koffie te drinken.dit over kwam A.koekoek. het is wel een tijdje geleden.   maar het is wel een leuke foto.    Niemand heeft hier wat van overgehouden.

23-04-2005


MERCEDES-BENZ

BlueTec-dieseltechnologie

Mercedes-Benz ontwikkelt BlueTec-dieseltechnologie om aan de wettelijke emissiewaarden van Euro 4 en 5, welke in respectievelijk oktober 2006 en oktober 2009 van kracht worden, te kunnen voldoen. De belangrijkste wettelijke eisen in deze normering is het reduceren van stikstofoxiden (NOx) en roetdeeltjes. Met de huidige dieselmotoren ontstaat het “één” als je het “ander” reduceert. Daarom is het niet mogelijk om een dieselmotor zodanig te construeren dat deze zowel aan de emissiewaarden voor stikstof-oxiden als roetdeeltjes kan voldoen.
Alleen door uitlaatgasnabehandeling

 Naar boven top


Meer dan zeven ton op de teller.

   Vanaf 20  Augustus  2004  tot --- Januarie  2015 meer dan 700000 op naar het  miljoen  

Meer dan    700000  bezoekers heb ik gehad bedankt daarvoor. Ook de mensen die foto's hebben ingestuurd. wil ik bedanken langs deze weg.

 Freddy Sluik. webmaster van  www.Twentetransport.nl   en   H&S Transportmij Oldenzaal

Mei   1975                                      40 jaar in het kipper transport hier onder wat foto's                                                        Mei   2015

 

  Terug naar index --- Home

Meet sinds ... 28 augustus 2004
   

Als er  foto's  op de web site staan die niet gewenst zijn, mail dan even .Dan worden deze verwijderd.Dit geldt ook voor foto s  waar copyright  op zit. Want ik krijg ook foto's  waarvan ik niet weet  waar ze vandaan komen. Heb je leuke foto's  dan stuur ze op naar Mail adres    twentetransport@hotmail.com   (niet alle  ingestuurde foto's kunnen geplaatst worden) Wegens  ruimte gebrek)  Op bijna alle foto's  zitten Auteursrecht op (copyright) dus je mag mijn foto's ook niet zonder mijn toestemming op internet zetten.

 Aan kennelijke druk of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 

 Naar boven  Top

http://home.caiway.nl/~sluik

 De website zonder reclame