Twente Transport Oude Glorie

de web site zonder reclame

Twente Transport & Grondverzet.   FE. Sluik

TRUCK SITE FROM THE NETHERLANDS WITH LOTS OF NICE PICTURES  OLD DUTCH CLASSICS.

Histories six wheelers & eight wheelers from Holland.

                                                   

                                        Nieuw  Diavoorstelling div oude  glorie foto's           link oude foto's oude glorie

                                                                                                            Nieuw  Klassiekers Deel 2

 

.Classics Trucks From Holland.

Magirus Deuzt. DAF. TERBERG. TATRA. SCANIA. GMC. GINAF. VOLVO. REO. MERCEDES. HOGRA. RAM. Draglines. FWD. PRAGA

Deze website komt tot stand door: medewerking van div inzendingen van vele bezoekers. (Helaas kunnen niet alle ingestuurde foto's  geplaatst worden, dit wegens ruimte gebrek.  ( ik doe dit zonder sponsors dus de ruimte is beperkt).

Oude foto's kun je  naar de volgend mail adres sturen. Mail adres  twentetransport@hotmail.com

Aan kennelijke druk of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend., foute die gemaakt zijn melden,  per mail aub.

Magirus-Deutz 4x4  6x6 Trucks

Magirus Deutz  10 cil 310 pk later  IVECO met een nootenboom kipt.  bj 1978 ? H&S  De foto onder is de naam al veranderd in IVECO ook deze 6x6 heeft een 10 cil motor. 260-31. De rechtse 6x6 bj  heeft de naam Magirus er nog opstaan en heeft na een aantal jaren dienst gedaan bij H&S en toen ingeruild Maar zoals je kunt zien aan het nummerbord had de auto een tweede leven en wel in de Tunesië. de foto is genomen door iemand van werklust die daar op vakantie was. Men heeft de moeite niet  genomen de naam er af te halen. de foto is gemaakt op 08-12-98. foto Jos Haarman werkzaam bij werklust.  Rechter foto een 4x4 van Fa Hazewinkel Oldenzaal  later  H&S.


Der bulle mit das goldenne hertz

Foto's uit de jaren zeventig  T.J.van Dalen  Magirus-Deutz 6x6 van de Firma Leemans Vriezenveen. (der bulle mit das goldenne hertz)  Rechter foto een Deuzt met slaap cabine van de firma Schans uit Beilen


Willy Nuy. Transportbedrijf   Doornenbrug    foto ingestuurd door  Willy& Ria Nuy

Bij zonderen vrachtwagen of eigen bouw    Magirus-Deutz. (niet bekend,  weet jij meer)    mail dit dan even naar Twentetransport.

Magirus-Deutz Trucks


     Beim anklicken werden die bilder Größer.        Kleine foto s voor vergroting aanklikken.    small photograph pushes s for enlarging.  

03-magirus 170 pk.jpg (89803 bytes)

Magirus Deuzt 170 pk 6x6 H&S  bouwjaar ?1975.

03 oude ophuis 1.jpg (96246 bytes) 

03-256 deutz H&S 1985.jpg-1.jpg (80680 bytes)

256 pk.V-8 motor luchtgekoeld Magirus Deutz. foto is gemaakt okt 1985 door M.Keizer H&S.( beton molen Reef, knoefbakker Tubergen)(.6x6)

310 pk V8 motor twee turbo s lucht gekoeld Deutz  IVECO.(6x6) transportbedrijf  OudeOphuis Denekamp BJ 22 sept. 1989 ( 260-30 ANW leeg 11.090 kg max totaal 26.500 kg

03-10-09-2004 huiskamp 6x6.jpg (171753 bytes)

 3-IVECO nu met een water gekoelde motor FIAT 6cil. 360pk( 6x6)transportbedrijf Huiskamp Enschede. BJ 14 febr-1994 260-30 NW   leeg 12.720 kg max totaal 26.500 kg

Magirus Deutz 178D15AK 6x6 als kraanwagen

Magirus Deutz als Trailermixer betoncentrale Koudekerk (6x4)

Magirus Deutz 4x4    Gebr Boerema   Uithuizermeeden.

6x6 260-32 320pk 10 cil Deutz motor lucht gekoeld H&S.
(hij loopt als een trein) Magirus deutz  4x4  foto  Henk Jansen

 DAF 6x6.160 pk met turbo Slebos Oude Nijhuis later H&S. Op deze 6x6 heb ik het vak geleerd mijn leermeester. H.Hofste H&S.(fe sluik) 

GINAF.6x6 170 pk.H&S.  fe sluik

 Oshkosh 8x8

 

Oshkosh  8x8  Deze foto is uit juni 1979 van de Firma Buschers of te wel de piepert (Enschede)  Foto Opa Toon.


Deze GMC is van Jac Caron heeft een laad verm van 3736 kg totaal 9276 kg  leeg gewicht is 5540 kg hij is van  01-02-1945.Motoren van div merken werden toen gebruikt zoals Ford of DAF en PERKINS.  Het verbruik van de benzine motoren  was veel te hoog en daar door te kostbaar 1:3 bij normaal gebruik bij over belading was het nog meer. 

Die GMC van Jac Caron daar zit een Ford motor in heb het op de zaak geïnformeerd grt uit ZLD    (Leon Heijboer).

These gmc is of Jac Caron has laadverm of 3736 kilogrammes total 9276 kilogrammes empty weight is 5540 kilogrammes he is of 01-02-1945(motor is a diesel mark unknown) a ford or DAF and Perking diesel then many  uses.in the gmc. The usage of the petrol engines was much too high 1:3 at normal use at concerning belading was it still more.

  

Gehandicapten Konvooi Zevenbergen 16-05-2005 Zevenbergsche Hoek                                                                                Foto J Welgraven   lettele

   

CCKW 353-- Datum eerste toelating  30 juni 1945--Datum eerste afgifte Nederland --1 december 1958.

Rechter foto is 1960/61 foto is van F.Schabbink met div collega's van transport bedrijf Heerbaart te Hengelo ov 

Een bouwput bij Stork in Hengelo (ov) met GMC van Heerbaart en dragline een Priestman van Bertus Heerbaart. fotoF.Schabbink


 Verheul uit Hazerswoude    foto's ingestuurd door D.Verheul. 

  

   De Reo is van 1964.                    Bedford 4x4 uit de jaren 50

De firma A.VERHEUL. heeft bestaan van pl/m 1938 tot eind 1999 en is opgericht door de heer Arie.Verheul 
het bedrijf heeft velen merken auto:s gehad o.a. Dodge- Bedford , Ford ,Gmc ,Reo, Magirus en v/a 1976 Ginaf.

In de bieten met 170 pk onder de motorkap.  Magirus Deutz  6x6 jaren 70 /75


RV-26-63 :GMC -CCKW-353- 30 juni 1944 massa leeg 5700kg  laadvermogen 3.380 kg totaal 9.080 kg 

 Er is gestart met de originele 6 cyl benzine motor daarna is deze vervangen door een Henschel diesel,daarna waar vervangen door een Daf 575, neus en spatborden moesten toen worden verlengd en daarna weer alles origineel terug gezet om tot slot een Bedford diesel er in te bouwen en deze zit er momenteel nog steeds in.

De cabine is van Paul en van Weelde uit Nieuwerkerk a/d IJssel. koste in die tijd, 1956    fl 1700,-(gulden) Verder staat er nog steeds de 1e Netam 3 zijdige kipper op waar hij nieuw mee is afgeleverd.   AD. Petiet

    

De kleine en grote  REO veel omgebouwd door Ginaf & Terberg en RAM, uit overtollige Amerikaanse leger voorraden, die werden afgestoten naar de civiele markt en daar gebruikt voor het bouwvervoer. Met die GMC’s & Reo  werd de wederopbouw van Nederland na de tweede wereldoorlog veel gebruikt.

Foto hellemaal rechts REO 6x6 met M.A.N cabine ram 9000SF RAM, staat voor  R.A. Mimiasie uit Rotterdam was een Nederlands vrachtwagenmerk. Aanvankelijk produceerde men trucks met REO (ex-legertrucks) onderdelen, later DAF componenten. Vanaf begin 70-er jaren begon met MAN componenten (cabines, motoren e.d.) te gebruiken. Productie was globaal tussen 1967 en 1980

The small REO much converted Ginaf & Terberg. from redundant American army stocks, which were ricocheted to the civil market and use there for the construction transport. With those GMC's & Reo the rebuilding of the Netherlands was used after the second world war. 

          Deze GMC  is van BJ  30 juni 1943 het is een  CCKW -353 VAB 6x6 dat is voor de kenners onder ons. Motor benz  leeg gew 5310 kg  max  brutto9080 kg  afgelopen 2 april 2005 heeft deze gmc nog meegedaan aan de herdenking rit 60jaar bevrijding  DE LUTTE. 

 Dit een chevrolet  4x4, 6cil benz motor (leeg gewicht 2960 kg had een laadverm van 1590 kg totaal 4550kg) Beter bekend als de Canadese FORD.Ook deze wagen was in 02-04-2005  60 jaar bevrijding in  DE LUTTE.aanwezig.    (Remmink) div foto's fe sluik

In verband met het hoge benzineverbruik (35 liter per 100 km) zijn GMC’s bij civiel gebruik na de Tweede Wereldoorlog dikwijls omgebouwd naar  diesel. (in 2005 maakt men veel gebruik van LPG) 

Het lossen van schip (slakken)  De 4x4 is een Canadese FORD


Op weg naar Zeeland 1953.

1953 Vanuit Rheden op weg naar zeeland watersnoodramp met 4 andere GMC ,s om hulp te bieden aan de zeelanders.daar is mijn vader ook aan de vrouw gekomen ,die nu mijn moeder is.    foto.Henk Jansen         (Kun je na gaan wat een GMC allemaal los gemaakt heeft ) 


Verkoop folder's van  GMC & G.T.S

 

  Een  reo 6x6 bij de trechter in medeblik deze zijn van de fa C Smid uit Schagen.    foto ingestuurd door R. Westen.


 Reo m35a2 uit 1956  (2011)
Er zij nog steeds liefhebbers die deze wagens op de weg houden deze staat op nl kenteken
oorspronkelijk een benzine maar later omgebouwd naar diesel met een grote turbo.

GMC cckw uit 1942. totaal gerestaureerd door Autoryma in Made foto  carel rademakers.


   H.Haan & zn  Winschoten  

  

De familie Haan en GMC 6x6 en Ruston Bucyrus 10 RB dragline 

Deze GMC 6x6 is van 1956.  GMC koste in die jaren vijftig ongeveer f30.000 gulden compleet.dat is nu   (13.617 euro)

                                                                                          

 

6x6 MercedesBenz  2626 V8 1977                                                           4x4    Mercedes Benz 1513 1979

 

6x6 MercedesBenz  2626 V8   en   4x4. Ingezonden foto's  H.Haan


1113-4x4 van Mercedes

foto ingezonden door Gijs uit Woerden.    (Zo en nu lekker in de vut groete van Gijs uit woerden )

De gebr Sneek Haarlem.     foto is ingestuurd door ...............even mailen


   Div foto's uit de oude doos      DAF   

Het betreft een nieuwe DAF voor Hazewinkel, gekocht ca. 1950 bij de dealer die toen in Doetinchem zat. De cabine is er opgebouwd bij Kuiphuis in Oldenzaal. De chauffeur erbij is Albert Oude Nijhuis  Foto H Oude Nijhuis

    Thys .Verbij & daf dse         DAF   

THYS   Zoekt een Mercedes lak 2624  6x6 ---02-12-2005.

Deze auto,s zijn niet te koop daar ik zelf helemaal gek ben van tandemas-kippers . vandaar dat ik uw site zo interessant vind . mijn voorkeur gaat uit naar de typische zandwagens van de jaren 70 . vandaar de Henschel , DAF 6x6 . wat ik u laatst al vroeg : ik zoek nog een mercedes lak 2624 omdat dit model ook echt zo,n typische kipper uit deze jaren was . de Mercedes was eigenlijk de grote opponent van de Henschel . ze hebben in principe alles hetzelfde qua technische specificaties [ dus aandrijflijn , pk,s , ] alleen is de Henschel vierkant en de Mercedes rond vorm gegeven qua cabine . zelf ben ik buiten de Mercedes nog bezig met een DAF 2800 kipper en een Scania 140 kipper .   groeten    Thys .Verbij

                      

 DAF 6x6 uit augustus 1972 laadverm van 12.470 kg leeg. gew 9.530 kg bruto 22.000 kg  DAF FTT 2600 6x4 DKA  350 1973   foto Thessa Verbij.

 De DAF ATE 2400 ,is alleen in 6 x 4 uitvoering gemaakt. Dus niet in de 6 x 6 uitvoering! De enigste 6 x 6 die DAF vroeger maakte in de A type serie was de AZ 1900 (A = vrachtauto Z = zeswielaangedreven)   R. Lammers

 

 DAF 2800 6x4   van de firma ooms uit Avenhorn foto R.Westen.                               DAF 1600 4x4                          

 

 Daf 6x6 160pk met turbo                                                                    Speciale 6x4 1966.Daf torpedo met timken tandem.

 1966 Daf torpedo front with 6X4 Timken tandem . Four of these are built by Garage "de Burgt" in Eindhoven the idea  came from Jos Marien  He also was the first owner. Others were Albert Groenen, van Happen, and Teeuwen. As far as I know non of these very unique trucks are  www.daf.dse.nl.


 Ginaf en een Werklust 1972                                                               Daf --Cat 922a 1975

 

 Daf 6x6  160 pk                                                                                    4x4 daf met laadkraan (120pk)

     Daf 4x4 1900

 Daf 3300 torpedo 6x4 Deze NTT is 20 jaar actief geweest en telt ruim 2.500.000 kilometer op de teller.

     Onder de opvolger er van Deze speciale wagen is in samenwerking met DAF dealer de Burgh in Eindhoven ontwikkeld en geproduceerd. De nieuwe DAF XT is gebaseerd op het type DAF XF105.


   H  NIEBOER & ZONEN b.v.   transport&grondwerken 

 

 leuke foto van de firma Nieboer, ik denk dat dit in de jaren 60 is geweest. ik weet niet zeker of de auto een Thames trader is volgens mij wel. hier waren ze de aardappelen bij de boer van het land aan het halen voor scholtens fabriek in foxhol wat later avebe is geworden. de trekker was een Ford majoor met atlas kraan erop.

 Foto,s uit de 70 e jaren.   R. Nieboer.


DAF NTT2825 dks 420 bj 1983  6x4                              DAF 3300 6x4 Transportbedrijf Heyes & zn. uit Oude Pekela/Groningen

Daf.  Van de firma Kuipers deze vijf hebben gelopen op de vuil stort Boeldershoek Hengelo (ov)


Zeldzame Terberg:  Volgens Koos van Herpen  zijn er maar twee van gemaakt.

Terberg trucks hierbij een foto van een Terberg die naar mijn mening zeer zeldzaam was. Volgens mijn weten zijn er van dit model ooit maar 2 gemaakt.
Een was er een in het bezit van de Firma Bos te Rhoon. Zelf heb ik met deze truck gereden van 1970 t/m 1973 bij de firma A.F. v.d. Steenoven te Delft.
Daar was hij in gebruik als 6x6 trekker met een tandemasser kiepertrailer. (helaas geen foto beschikbaar)   foto en bericht  K.van Herpen

Praga 6x6 met Netam kipper  van A.H.A. de MAN.                    foto ingestuurd door Koos van Herpen.

   Praga 6x6 uit 1960. 

  Beim anklicken werden die bilder Größer.        Kleine foto s voor vergroting aanklikken.    small photograph pushes s for enlarging. 

 Een Praga uit 1960 waar ik zelf 5 jaar mee gereden heb, topsnelheid 59 km/uur let op de hele voorruit die we er later ingezet hebben.  Foto Theo Tetteroo  Zelf heb ik ook altijd in het transport sloop en grondwerk gezeten, maar 10 jaar geleden ben ik naar Thailand geëmigreerd toen ik 53 jaar was,en dat bevalt me uitstekend(Lampang Thailand )

Een groot gedeelte van ons wagenpark bestond in 1973 uit Tatra s T138 waarvan hier nog een foto

Praga-- motor  (Tatra T912 6 Cylinder diesel (7412ccm)--Praga V3s 6 X 6

 

Terberg SF1200 6x6

 

Ginaf 6x6

 

 Tatra (T138) en een Terberg 6x6

 

 

Terberg SF 1200 6x6 nootenboom kipper

Ginaf FS 200 6x6  Boorwagen  (1970)

Eerste "zware" 6x6 truck, type SF1200 met Mercedes cabine en Mercedes motor.(1966)

Foto's ingezonden door   Anton de Hoop

 

 

 Hanomag Henschel 1970.6x6

Tatra 6x6.

 

(Henschel 6x6)HS 3-125, bouwjaar 1960.Meer informatie kun je vinden op  
index links (.hanomag-henschel)

 

Als je zo'n auto tegen komt, of je krijg er een foto van dan is eigenlijk jammer van eens zo mooie .Henschel 6x6 ingestuurd door ( foto Toine) 

J.Nuy transport bedrijf  Doornenbrug   Hanomag Henschel 6x6    foto ingestuurd door  Willy & Ria Nuy

 

Henschel  4x4 als container wagen  Daf 4x4 met aanhanger

 Foto's van  Henschel 12h van de EHCO uit Haarlem  (J.P.Nolet Haarlem)
G.A.Veldhuizen  uit  Bloemendaal Daf uit 1969.

foto Gerwin van der Hoek.     MNO Vervat Rotterdam Hanomag-Henschel 6x6

Beim anklicken werden die bilder Größer.        Kleine foto s voor vergroting aanklikken.    small photograph pushes s for enlarging.

2624 6x6 lak mercedus.jpg (67715 bytes)

03 man kipt andre.jpg (59779 bytes)

03-reef mercedes 6x6 kraan1985.jpg-1.jpg (66847 bytes)

19-01-2005  M.A.N. diesels 8x4 en 6x6 torp.jpg (58438 bytes)

03-21-09-2004 KAELBLE.jpg (104625 bytes)

 2624 lak Mercedes.  1980.torpedo     MAN 320 pk  6x6 H&S 2628-6x6 Mercedes M.Keizer aan de hendels.

  8x4+6x6 MAN (.Rasenberg-(wegenbouw)ingestuurd door (Toine van Gils)

 kaelble.

Jager & klein  Tatra 813 motor V12 cilinder inhoud 12.7 literinhoud  270 pk   (de auto had bijnaam de Kolos)  1974.

Van Kalberg Voorst

 

                                                      tatra een 8x8                             T 815 uit 1986 die altijd nog in bezit is van de firma Kalberg Voorst.  Michiel Kalberg.

                                 T 138 uit 1974

In de rij bij de steen fabriek in voorst met Pasal dragline op Gmc gemonteerd. De auto"s van Kalberg Voorst


8x4  MAN 1987                                                                   Mercedes  6x6 2624   Bruil 1976  foto Wiljo van Essen

Oude herinneringen komen boven  volgens ( Foto Nico Vreijsen)


Beim anklicken werden die bilder Größer.        Kleine foto s voor vergroting aanklikken.    small photograph pushes s for enlarging. 

 Ginaf 10x8             Ginaf 8x8      

03-ginaf   10-8.JPG (60428 bytes)    Afbeelding 031.jpg (44518 bytes)

1988 -GINAF. G 5447 10x8 360pk ATI   laadverm 27 ton   totaal gewicht  47 ton H&S 

 8x8 H&S  KFS.16. laad verm 16 ton motor DAF 215 pk 

  R.Slebos-Oude-Nijhuis later  H&S  1975  GINAF 6x6 210 pk bj                                                          Ginaf 10x8 H&S Oldenzaal                                     

 Terberg   Eerste "zware" 6x6 truck, type SF1200 met Mercedes cabine en Mercedes motor.240pk (1976).H&S  

           

Begin samenwerking met Volvo  resulteert in SF1350 - 6x6 en F1350 - 6x6.1974  Meer foto's van Terberg  op  Terberg


Ook volvo en Scania Vabis maakte kippers.

Deze Scania 111 -6x4  is van bouwjaar 1979  en is nog volop in bedrijf en loopt in Friesland bij de firma  van de Werf  in Bakhuizen.(foto gemaakt door Charles Roozendaal.)Door zijn werk als (vertegenwoordiger) komt  hij in veel provincies.Zo ook in Friesland in het plaatsje Bakhuizen.leeg gewicht van de auto is 10682 kg  heeft een laadverm van 13818 kg  totaal mag dan zijn 24500 kg  volgens kent (RWD)

LT75-1960_2.jpg (70362 bytes)  scania/vabis 75 6x4  scania vabis.jpg (71564 bytes)  4x2 scania/vabis  volvo kipt  60.jpg (47391 bytes)  volvo F88 

Datum eerste afgifte Nederland 20 maart 1970 SCANIA 110 Super   (L-11042-HREK) foto gemaakt in  Rijssen  Fe sluik. 2005. Rechts de Scania-Vabis 56 4x2 met Netam kipper foto Bert van der Linden.


div Nederlandse truck bouwers.

Kromhout  Amsterdam (1935-1958)  het andere grote Nederlandse truckmerk. 

De Kromhout Motorenfabriek, en later ook autofabriek, van de Gebroeders Goedkoop heeft jarenlang in Nederland een bekende en goede naam gehad. Vooral de sinds 1935 gebouwde auto’s stonden bekend als robuust en betrouwbaar. Op 11 maart 1867 kocht Daniël Goedkoop de scheepswerf ‘t Kromhout aan de Hoogte Kadijk te Amsterdam. De naam ‘t Kromhout was ontleend aan het in de scheepsbouw veel gebruikte hout met kromgegroeide delen, dat zeer geschikt was voor het maken van gebogen delen en verbindingstukken.    Meer info op www.zaans-industrieel-erfgoed.nl

foto ingestuurd door  H.Siebeling    (Transportbedrijf Van ELK Haarlem


  Verheul &  FTF

 

Waddinxveen (1958-1971)  Opvolger van Kromhout,  overgenomen door AEC (Leyland), gestopt ivm brand.

FTF   Floor Truck Fabriek Wychen / Nijkerk (1966-1995)  geweldige trucks, meestal voor speciale toepassingen

                                                                                                      De eerste FTF-truck .   foto Floor.

Tijdens de periode van het assembleren van Mack-trucks werd al gedacht aan het produceren van een vrachtwagen onder de eigen naam. Begin 60-er jaren werden de gebroeders Floor geconfronteerd met een conflict met de Mack fabriek. Mack wilde in Frankrijk een assemblagefabriek bouwen en van daaruit de Europese markt bevoorraden. De broers Floor grepen deze gelegenheid aan om hun ideeën voor een eigen vrachtwagen verder vorm te geven. In 1966 werd op de RAI met gepaste trots de primeur van de in eigen beheer gebouwde truck getoond. Het begin van de FTF historie was een feit.De eerste FTF trok sterk de aandacht. Dat kwam niet alleen door zijn vierkante cabine. Het kwam mede doordat het een Nederlandse truck was die was samengesteld uit Amerikaanse componenten; een Detroit Diesel motor en de transmissie van het merk Allison. Floor had ook een andere Nederlandse primeur; de eerste in Europa gebouwde zware truck met een automatische transmissie.

Hoewel de markt voor dit soort zware trucks klein is en was kreeg Floor geleidelijk aan voet aan de grond. In 1966 werden de eerste drie wagens afgeleverd. In 1969 reden er inmiddels een 40-tal FTF's rond op de Nederlandse wegen. In totaal zijn door Floor zo'n 650 wagens gebouwd.  info http://www.floor-bv.nl  meer foto's op   http://www.ftftrucks.com/

In 1995, bijna 30 jaar na de eerste stap op de vrachtwagenmarkt, zette Floor een punt achter de productie van hun eigen vrachtwagenmerk FTF
                                 Met de beëindiging van de FTF produktie is een hoofdstuk toegevoegd aan de Nederlandse (vracht)autogeschiedenis.

Spyker

  Amsterdam (1909-1925)  De bekende autofabriek maakte ook trucks.1902 de eerste 4x4


Daf.

1932 Naamswijziging in ‘Van Doorne’s Aanhangwagenfabriek’ (DAF)
1948 Ontstaan ‘Van Doorne’s Automobielfabrieken’
1949 Start productie van bedrijfsauto’s 1950 Ingebruikname truckfabriek

In 1958 was DAF de  eerste fabrikant die een Turbocompressor toepaste op truckmotoren. In 1973 had DAF de primeur met de introductie van intercooling . 2005 weer een stap veder Daf als eerste Europese  truckfabrikant die een twostage turbo monteert.


Ginaf

In 1948 werd het bedrijf opgericht door de heren A. en W. van Ginkel. De naam waaronder deze heren het bedrijf hebben opgericht is “Gebroeders Van Ginkel.

 

Mergam. Rotterdam (1981-1983) Mercedes trucks tot vierassers verbouwd

De Mergam was in wezen een Mercedes-Benz-truck.

Mergam is de afkorting voor Mercedes-Benz - waarbij GAM weer een afkorting is van Van Gorp’s Automobiel Maatschappij.



RAM R.A. Mimiasie Rotterdam (1967-1982)  Trucks met veel MAN onderdelen

en ook reo trucks heeft verbouwd.


Terberg 

Eerste "zware" 6x6 truck, type SF1200 met Mercedes cabine en Mercedes motor.(1966)

 

  R.A.M 6x6 trucks

  

RAM 7000 FK of als 9000 FK  met daf motor                                                            RAM 12000 T 6x6 met Daf motor 138 of 165 pk

Kleine REO 6x6 frontstuur verkoop folder van MIMIASIE  Rotterdam.

                         foto's van A. Gevers.


Hogra Ravenstein (1954-1959)  Mooie trucks waar maar weinig van zijn gebouwd.                                Ford 4x2 foto Guido Hoof  de jaren 60.     

Deze foto is uit de begindagen van Buchner transport nu een groot transportbedrijf, op het moment van de foto nog maar twee wagens een Austin waar Hannes Buchner zelf mee reed en een Hogra waar mijn vader Sim van Breugel mee reed. Best een bijzondere auto ook voor mij daar ik er als 12 jarige mee leerde rijden, Foto Jan van Breugel

     

Bedford uit de jaren 60    ingestuurd door (Toine van Gils).: reo onderwagen, kraan niet bekend laadt een Bedford Suos, 5-3-1965.


Beim anklicken werden die bilder Größer.        Kleine foto s voor vergroting aanklikken.    small photograph pushes s for enlarging.

cementstrooier.reef 1970.jpg (82141 bytes)   03 asfalt reef centrale oud.jpg (120133 bytes)   waterwagen reef 1970.JPG (58368 bytes)

Een van de eerste kiptrailers van de firma Reef Oldenzaal   (JM.Reef Wegenbouw)

Oude asfalt centrale REEF.  Deze foto is van 1954-Haringvliet begin van de DELTAWERKEN 

 Zwaar transport Reef :   Henschel 4x4 met daar achter twee daf's 4x4  in de jaren zestig foto H Seiger.

Werk Gilze-rijen REEF    1970    foto's H.Oude Nijhuis.H&S   Henschel 4x4

     

Hier onder oude foto's van L. Janssen met zijn diepl  rond 1975-77    POCLAINE RC 200  gewicht 38 ton bak inhoud 2100 liter.

  

Het aanbrengen van een laag asfalt in Petten N.Holland


                       H.Slebos.(foto's H&S) links 6x4 International in de jaren (55/60)


 

Rotterdam 1957. International  6x6 met Netam drie zijdige  kieper (top of de range at de time)  Transport bedrijf  Warnaar  Rotterdam.

Foto ingezonden door August Gorissen.  (Australië).


Wegenbouw Tijdhof. Oldenzaal 1972. De Thy bouwperceel ontgraven  F.Damink J.Zum Grotenhof (Kalder) Cat920-Liebherr 901. (Foto F. Damink)

De deutz 6x6-156 pk is van de firma Hazewinkel later samen gegaan met Slebos oude Nijhuis (H&S).De DAF 4x4 was van de firma Wegenbouw Tijhof Oldenzaal.De diepl is ook van deze firma. (op de linker foto achter het stuur B.Scheuten , op de kraan T.Linderman.liebherr

DE foto's zij beschikbaar gesteld door T.Oude Ophuis De Lutte.REEF

Foto's beschikbaar gesteld door B.luft (H&S).

uitgraven van de stakenbeek te Oldenzaal 1965/66.deze dragline was van de firma Hazewinkel te Oldenzaal.


De 20e Internationale Oldtimerdag Twente in Tilligte elk jaar weer      (foto 2004)
Volop genieten van de prachtige Oldies op vele terreinen van technisch vernuft, zoals auto's, scooters, motoren, stationair draaiende motoren, tractoren en allerlei andere vroegere landbouw en industriële machines

    

foto ingestuurd door  H.Siebeling    (Transportbedrijf Van ELK Haarlem)  Mercedes benz  --  kraan NCK 


F W D

W.T. de Graaf Was eind zestiger begin zeventiger jaren chauffeur op deze voertuigen in de wegenbouw.

meer informatie over de mm-1 kun vinden op de hier onderstaande link

http://www.mace-b.com/38TMW/Missiles/MM-1.htm

  Gerdo bv  Deventer  Iveco (256)-- 6x6 Daf 2800 6x4

Uw opmerkingen of  foute die gemaakt zijn melden per mail.aub

Oude Foto's van div merken gezocht. heb je wat stuur ze dan op naar de onderstaande Mail adres.

 twentetransport@hotmail.com 

 Terug naar index -- Home