Twente Transport              Twente Transport

    Zwaartransport -- bijzondere kippers -- Betonmixer's -- Exceptioneel transport --Vervoer-- 

  

Op deze pagina vind div vrachtauto's die ingericht zijn voor het vervoeren van bijna alles wat je maar bedenkt of verzint noemt het maar op van vliegtuigen staalmaten zoals hier boven een foto staat ,Van zware trekkers van meer dan 900 pk, trekkers met diepladers met meer dan 25 assen en een totaal aan gewicht van dan100 ton op de weegschaal. kipper auto's met daar achter een speciale as of assen om maar aan de wet  te voldoen vooral in Canada en Amerika.

     kleine foto s voor vergroting aanklikken.                                       smal photograph pushes s for enlarging. 

  variomax_04.jpg (67271 bytes)  01-05-2005 kippers USA.jpg (72471 bytes)  14-02-2005  naamloos1 dubb.jpg (53939 bytes)  14-02-2005 mack dub -1 goed-1.jpg (44507 bytes)  13-02-2005 os.jpg (54897 bytes)

TERBERG 2850 10x4  met 150tm autolaadkraan

KING  KONG

 Een foto van het huzarenstukje van Terberg.
ik ben de gelukkige die hier mee mag werken foto A.F.van der Heide winterswijk en Lammerts

De Lammerts Groep is op 16-5-2007 versterkt met een 5 assige TERBERG met een autolaad kraan van het merk Fassi Type F1500AXP.28+jib L516 totale lengte 36.20m , deze kraan is voorzien van een lier, de TERBERG wordt zowel als bakwagen en als trekker oplegger ingezet .


Dit zie je ook bijna niet op de Nederlandse wegen om het transport maar zo efficiŽnt  mogelijk te maken is de cabine wel erg klein gemaakt.

 

Scania 8x4                                  vervoer staalmaten,betonijzer,                                     m.a.n 6x2


Titan (daf)


Nicolas Tractomas D100  10x10

Motor Caterpillar V12 912 pk koppel 3460nm leeggewicht van 40 ton beladen 71 ton meer foto's op

http://www.hankstruckpictures.com/d_child_rotran4.htm 

Private Collection Dennis child
Extra Heavy Duty Transport Enthusiast SOUTH AFRICA


Bijzonder Transport van vliegtuigen het wegslepen van 397 ton zware 747 Boeing

Voor bijzonder Transport. Ik werk nu 25 jaar bij de KLM als vliegtuigrangeerder,dwz. het verslepen van vliegtuigen op Schiphol. bv. door het landingsterrein naar de hangaar op schiphol - oost. en div. opstelplaatsen Het zijn foto,s van de Paymover 500 uit 1981 gewicht van 40 ton en 375 pk de Goldhofer uit 1999 gewicht van 38 ton 550 pk  de Man 500 uit 2003heeft een gewicht van 38 ton en 650 pk.

Paymover 500                                                                                    Man 500

De Goldhofer en de MAN trekker zijn de nieuwe generatie tractoren ,deze tillen het vliegtuig op bij het neuswiel en rijden er dan mee weg zoals een trailer.
De Paymover en de Schoph zijn conventioneletractoren en zitten met een towbar ( sleepstang )vast aan het vliegtuig zoals een truck met aanhanger.
Ter indicatie wat een tractor moet verplaatsen :Een Boeing 747 weegt voor vertrek van een intercontinentale vlucht 397 ton hij neemt 216.000 liter brandstof mee daar kan hij ruim 13 uur op vliegen

   (Foto's  en bericht van HG. J.P.Nolet  Haarlem).


Speciaal transport van een locmotief deze hangt in een frame  (USA)


SCHMIDT BOUWMACHINES B.V.

 is als handelsbedrijf sinds 1983 gespecialiseerd in de verkoop van (jonge) gebruikte en nieuwe grondverzetmachines in de merken VOLVO,CATERPILLAR, KOMATSU, LIEBHERR, O & K, etc.
Sinds augustus 2003 zijn wij tevens officieel importeur voor Midden en N.-Oost Nederland voor het complete programma (graafmachines, wielladers, minigravers, schrankladers, vťrreikers, etc.) van CASE.

MACK met 2-assige dieplader wordt gebruik voor het vervoer van dieplepels shovels  verreikers  heftrucks, minigravers enz.


Assen hoeveel 1-2-3-4-5-6-7-8- enz. ??en hoe kom ik de bocht door.

hier onder een paar bijzondere foto's van kippers uit de landen Nieuw-Zeeland -- AustraliŽ --Michigan --USA--Canada--Holland.

Een proef met vrachtwagens van maximaal 25,25 meter lang en 60 ton zwaar in Holland.


Hout transport
EASY LOADER      
NEXT GENERATION    in self loading logging trailers

  Hout transport .Een knap staaltje techniek van de AustraliŽrs op de video kun zien hoe alles perfect in elkaar past. Op hun eigen website meer informatie en foto's.    http://www.elph.com.au/    


     

ik ben de tel kwijt  maar Als ik het goed heb 19 assen.

 

De laatste assen zijn niet gestuurd van deze Canadese truck  zoals bij de Ginaf en Terberg 8x8 wel het geval is .zie foto onder.


Ginaf totaal 46 ton.11.500 ton per as (motor vermogen van 428 pk) op een as na alles gestuurd. Terberg 8x8 van de firma stoter heeft het gelijke motor vermogen luchtgeveerd op alle assen en op een as alles gestuurd. 

 De Tridem is de onbetwiste kampioen van de na-oorlogse race om de kentekengewichten. De serie heeft op afstand Ďde finaleí bereikt met de hoogste effectieve laadvermogens. De serie berust op een bundeling van vernieuwingen in voertuigtechniek.
De Tridem formule bestaat uit een achterasopstelling van een 'trio' van individuele achterassen in de zogenaamde 'wide spread' asopstelling. Resultaat: perfecte aslastverdeling over de drie achterassen voor maximaal profijt van de hoge kentekengewichten.


   Canada

                01-05-2005 kippers USA.jpg (72471 bytes) Sterling
            www.simardsuspensions.com  

Simard Suspensions Inc. Deze firma maakt en verbouwt vrachtauto's voor div merken  Mack Trucks/Mack Canada  Navistar International Sterling  Peterbilt Volvo enz. Langer maken en tweede as erbij (stuuras) een derde aandrijf as ook geen probleem enz (leuke foto's staan er ook op dus even aanklikken met je muis

Ook aluminium kleppen worden niet veel gebruikt  zie foto alles gebeurt nog met een zeil dat er overheen getrokken wordt.erg handig lijkt mij dat niet.Ook hier weer een speciale as op stelling.

Terberg 8x8 als trekker


Voor de banden fabrieken een goudmijn.

  USA  USA   Nieuw zeeland


AustraliŽ 25 assen en meer dan 100 ton.

 


Michigan --USA 2004 (11 assen) 70 ton )Trucks,Michigan Specials

om veel tonnage te verkrijgen wordt veel gebruikt gemaakt van lichte materialen zoals aluminium.  

Om in de Amerikaanse staten te voldoen maakt men hier wel heel bijzondere kipper's.Omdat de wetgeving in elke staat bijna anders is.De lengte maakt hier niet veel uit zoals op de foto kunt zien maar ook hier zal wel een maximum van zijn. Hier onder een voorbeeld Provincial highways waar deze tabel gebruikt wordt helaas in het engels.

www.highways.gov.sk. Op deze site kun je meer vinden.

Maximum Gross Weights  on Provincial Highways

Popular configurations with Maximum Gross Weights allowed on Saskatchewan Highways that are under spring road restrictions.

Configuration

Tire Size

Maximum Gross Weight

2 Axle Truck

9" with rear dual tires

10 305 kg

2 Axle Truck

10" with rear dual tires

11 430 kg

3 Axle Tandem Truck

10" Tires

17 780 kg

3 Axle Tandem Truck

11" Tires

18 700 kg

5 Axle Semi-Trailer Unit

10" Tires

30 480 kg

5 Axle Semi-Trailer Unit

11" Tires

31 900 kg

6 Axle Semi-Trailer Unit

10" Tires

36 830 kg

6 Axle Semi-Trailer Unit

11" Tires

38 500 kg

7 Axle "B" Train

10" Tires

43 180 kg

7 Axle "B" Train

11" Tires

45,100 kg

8 Axle "B" Train

11" Tires

51 700 kg

7 Axle "A" Train

10" Tires

43 180 kg

7 Axle "A" Train

11" Tires

45 100 kg

8 Axle "A" Train

11" Tires

51 700 kg

Maximum gross vehicle weight is based on tire loading. Tire loading is 10 kg per millimetre (560 pounds per inch) width of tire, as stamped by the manufacturer, to a maximum of 3000 kg (6600 pounds) on any tire. This is subject to any lower axle weights in the regulations, such as the steering axle gross weight of 5,500 or
7,250 kg. At no time may the gross vehicle weight exceed the licensed gross vehicle weight for that vehicle.

Note: 1 kg = 2.204  pounds


De afstand aanhanger en vrachtwagen heeft ook weer te maken met de tonnage. en regels om de de tonnage zo goed mogelijk te kunnen gebruiken krijg je van alle rare toestanden. zoals hier onder op de foto's is te zien.

 

 VIDEO  

   

     

  USA Kippers video

     

SidumpUSA (opzij kippen met kip tralers)

 

 Nieuw   Video trucks met aanhangers kippers

       

 Nieuw  Niet kippen maar er wordt aan onderkant gelost

Nog een andere as constructie  nu voor het tandemstel.twee kleine assen die trekt gewoon op en de laaste as klap gewoon naar boven. ,en dan kom ook nog voor afalt machine.

(het stuurt ook lekker de bocht door)?

Deze laaste as stuurt wel mee( hoeveel er geladen mag worden, wie het weet mag het per mail op sturen.naar mij.

Na asfalt draaien moet de berm nog worden afgewerkt dit is ook hier weer anders (USA)
Capacity: 20 tons / 18 minutes
Aluminum chute with UHMW lining
Shouldering width 6 to 48 inches

www.superstoneslinger.com


Trucks,Michigan Specials 1969.

(Binnen 20 meter 72 ton op11 assen.) vooras 8.5 ton-15-ton tandem dubbel aangedreven 6-ton voor iedere andere as. en voor 1969 had je zelfs 13 assen nodig.

 

   450 pk Kenworth (short doubles)

2004

  

13-02-2005-_multiaxle_3-can.jpg (54472 bytes)     13-02-2005 multiaxle.JPG (46290 bytes) 

Ook bij deze twee trucks 9 assen normale wegvervoer.


Betonmixer's

Om toch maar geen overbelasting te krijgen van de assen (asdruk) krijg je wel hele aparte vrachtauto's. bv voor beton mixers. Dan zijn wij hier in Nederland vind ik wel een grote stap voor uit  kijk allen maar naar de cabine dat zegt al genoeg.

13-02-2005 os.jpg (54897 bytes) 

 Volvo Terberg 5 assen  50 ton totaal  Foto's  Piet van Beelen    (Betonmortel bedrijven Cementbouw)

Ginaf en Terberg  betonmixer 5 assen

Twee betonmixers van de betoncentrale Twente alle bij vijfassen waarbij vier assen gestuurd worden. foto ingestuurd door  Miranda Goozen

Ook wij draaien hier met de mixer, hier in Twente rond voor de Beton centrale Twente met twee Volvo 's   H&S     mixer van   BTC Hengelo (ov)


    

Als er  foto's  op de web site staan die niet gewenst zijn, mail dan even .dan worden deze verwijderd.dit geldt ook voor foto s  waar copyright op zit. Want ik krijg ook foto's  waarvan ik niet weet  waar ze vandaan komen.

Home

 Foute die gemaakt zijn melden  per mail        twentetransport@hotmail.com

   

Twente Transport        variomax_04.jpg (67271 bytes)     Twente Transport